Uusi verkkokauppa avattu - vanha asiakas tilaa uusi salasana!
Asiakaspalvelu klo 9-17 0456548000
Koti
Asiakastili
Ota yhteyttä
0
Suosikit
0
Ostoskori
Valikko

VERKKOKAUPPAMME TOIMITUSEHDOT

Voimassa 16.5.2025 alkaen


Yhteystiedot

Oy Diabet Ab

Kaitaistentie 10 B

21230 Lemu

045 654 8000

asiakaspalvelu@diabeteskauppa.fi



Toimitusehdot lyhyesti

– Tuotteet tilataan verkkokaupasta. Vaihtoehtoisesti tilauksen voi tehdä asiakaspalvelustamme puhelimitse, sähköpostitse tai suoraan Lemussa (Masku) sijaitsevassa varasto–myymälässämme.

– Tuote pyritään saamaan toimitukseen 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksesta, jos tuotetta on varastossa.

– Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme.

– Maksat toimituskulut palauttaessasi tuotteen.

– Hyvitämme palautetun tuotteen vain, jos se on myyntikuntoinen. Jos pakkaus on avattu, tuote ei ole myyntikuntoinen.

– Jos epäilet tuotteen olevan viallinen, ota yhteyttä tuotteen käyttöohjeessa mainittuun tahoon tai asiakaspalveluumme.

– Noutamattomasta paketista veloitamme 15 €:n maksun, jolla katetaan lisääntyneet käsittelykulut ja kuljetuskustannukset.




Tilaaminen ja maksaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti verkkokaupastamme osoitteesta www.diabeteskauppa.fi. Tilauksen voit tehdä myös puhelimitse tai sähköpostitse.

Kaikki verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistamme sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sinulta sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Tilatessasi sitoudut maksuvelvollisuuteen ja voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Verkkokaupassa maksetaan seuraavilla maksutavoilla: Aktia, Danske Bank, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-pankki, Säästöpankki, S-Pankki, Ålandsbanken, maksukortit sekä Walley-lasku.

Yrityksille ja julkisen sektorin laitoksille toimitamme tuotteita myös laskulla. Tilauksessa tulee olla yrityksen Y-tunnus. Ilman Y-tunnusta tulleita tilauksia emme toimita. Maksu tulee suorittaa 14 vuorokauden kuluessa. Pystymme myös verkkolaskutukseen.


Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa otetaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, Y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 7181830 (ma–pe klo 8–22 ja viikonloppuisin klo 10–18)

paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta


Walley-lasku / osamaksu

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 €:n ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1–36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Walleyn kanssa kirjautumalla osoitteessa www.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti. Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma, mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Täydelliset Walley-laskun/Osamaksun ehdot löydät seuraavista linkeistä:

Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)


Walley Suomen sivuliike, Y-tunnus 2644718-5
Porkkalankatu 20 A
00180 Helsinki
PL 79, 00101 Helsinki
Puhelin: 09 3158 9947


Toimitusaika


Tuotteet pyritään lähettämään 1–2 arkipäivän aikana. Jos tavaraa ei ole tilapäisesti saatavilla tai tilaus viivästyy niin, ettemme pysty toimittamaan tilausta 14 vuorokauden sisällä, on sinulla mahdollisuus purkaa tilaus. Pyrimme ilmoittamaan tilauksen mahdollisesta viivästymisestä.



Toimitustavat

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia, Matkahuoltoa ja DB Schenkeriä. Voit valita eri toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Ilmoitamme lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostitse, kun tilaus toimitetaan kuljetukseen. Saat valitsemaltasi paketin toimittajalta ilmoituksen lähetyksen noudosta tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Mikäli yhteystiedoissasi on virhe, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

- Tilaukset toimitetaan pahvilaatikoissa.

- Postipaketin voit noutaa Postin noutopisteestä.

- Postin Express-paketti lisäpalvelulla soitto ennen jakelua toimitetaan arkipäivisin kotiin tai töihin kello 16 mennessä. Mikäli postinkantaja ei tavoita vastaanottajaa (lukittu alaovi, vastaanottaja ei ole kotona) ohjautuu paketti noudettavaksi lähimpään Postin noutopisteeseen.

- Postin Kotipaketti toimitetaan vastaanottajalle sovitusti arkipäivisin alueesta riippuen klo 9–21.

- Matkahuollon Lähellä-paketin voit noutaa Matkahuollon noutopisteestä.

- Matkahuollon Jakopaketti kuljetetaan vastaanottajalle arkisin klo 8 ja 16 välisenä aikana toimitusaikaa erikseen sopimatta.

- Matkahuollon Kotijakelulla tilaus toimitetaan vastaanottajalle etukäteen sovittuna ajankohtana klo 9 ja 21 välisenä ajankohtana.

- DB Schenker-noutopistepaketin voit noutaa Schenkerin noutopisteestä.

- Nouto varastolta: Kaitaistentie 10 B, 21230 LEMU. Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun tuote on noudettavissa.

Seuraa lähetystäsi lähetystunnuksen avulla:

https://www.posti.fi/vastaanottaminen

https://www.matkahuolto.fi/paketit/vastaanota-paketti

https://www.dbschenker.com/fi-fi/kuluttajat


Toimituskulut

Matkahuollon ja DB Schenkerin noutopistepakettipalvelun saa veloituksetta yli 99 euron tilauksesta.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.



Tilauksen seuranta

Seuraa sähköpostiasi, kunnes olet saanut pakettisi. Tilauksia koskevissa asioissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sähköpostitse. Mikäli et ole saanut tuotteitasi runsaan kahden viikon sisällä, ilmoita siitä asiakaspalveluun joko sähköpostitse tai puhelimitse.



Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti kuljetusyhtiöt eivät huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta onnistu aina kuljettamaan paketteja ehjinä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus Postille / Matkahuollolle / DB Schenkerille. Ota myös yhteys asiakaspalveluumme, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.


Noutamaton paketti

Jos jätät pakettisi noutamatta määräajassa, se lähetetään automaattisesti takaisin meille. Palautuksen käsittelyn jälkeen saat takaisin maksamasi summan lukuun ottamatta lunastamattomasta lähetyksestä veloitettavaa 15 euron maksua. Maksu veloitetaan paketin noutamatta jättämisestä aiheutuvien käsittely- ja kuljetuskustannusten takia.