PALAUTUSEHDOT:
Kaikista palautuksista on aina sovittava asiakaspalvelun kanssa etukäteen. Palautuksesta on tehtävä ilmoitus 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilaus tulee palauttaa 14 vrk:n kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.
Huomiothan palautuksessa seuraavat yleiset asiat: Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, toisin sanoen puhtaita ja vaurioitumattomia, hintalappujen ja suojakalvojen tulee olla paikallaan. Tuotteiden tulee olla pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.
Verkkokaupan palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti avattuja tuotteita, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa. Eli esimerkiksi avatuilla verensokeri-, kolesteroli-, hemoglobiini-, INR- ja verenpainemittareilla, pikatesteillä, testiliuskoilla, lanseteilla, kynäneuloilla, ruiskuilla, tyynyillä ja alusvaatteilla ei ole palautusoikeutta.
Palautusoikeus ei myöskään koske asiakkaalle mittatilaustyönä tilattuja tuotteita.
Tuotteen palautus on maksullinen. Asiakas voi itse kustantaa palautuksen tai vaihtoehtoisesti käyttää rahtisopimustamme Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin kanssa, jolloin veloitamme palautuksesta hinnaston mukaisen toimituskulun. Käyttäessäsi rahtisopimusta saat sähköpostitse lisäohjeita palautusta varten. Asiakkaan käyttäessä ohjeista poikkeavia toimitustapoja tuotetta palauttaessaan (esimerkiksi pikatoimitus), vastaa asiakas näistä kuluista täysimääräisesti itse. Jos asiakas kustantaa palautuksen itse, paketti pitää toimittaa myymäläämme perille asti.
Asiakas vastaa tilaukseen liitettyjen yhteystietojen, kuten puhelinnumeron, oikeellisuudesta. Näitä tietoja emme erikseen tarkista tilauksista. Diabeteskauppa ei vastaa vääristä yhteystiedoista johtuvista noutamattomista paketeista. Veloitamme hinnaston mukaisen toimitusmaksun noutamattomasta lähetyksestä, joka palautuu meille takaisin. Diabeteskaupalle palautuneet tilaukset perutaan automaattisesti.
Tilatessa kannattaa tarkistaa, että tilauksessa on oikeat tuotteet ja että yhteystiedot ovat oikein. Suosittelemme asiakastilin käyttämistä. Näin tiedot ovat tallessa ja vältytään virheiltä.
Viallinen tuote:
Jos tuotteessa ilmenee vika, tutustu aina tuotteen ohjekirjaan saadaksesi lisää tietoa mahdollisesta viasta ja tee tarvittavat korjaukset.
Mikäli vikaa ei saada korjattua ohjekirjan ohjeita noudattamalla, ota yhteyttä valmistajan tekniseen tukeen tai asiakaspalveluumme. Valmistajan yhteystiedot löytyvät tuotteen ohjekirjasta tai verkkosivuilta.
Yhteystiedot:
Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:
- Sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@diabeteskauppa.fi
- Puhelimella numerosta 045 6548000